Publicradio Όλες οι επιτυχίες παίζουν εδώ!
play_arrow
Άγιος Παΐσιος,απο την τηλεόραση,στις καρδιές μας. Γρηγόρης Γαλάνης
Η νέα σκληρή καθημερινότητα.
Η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις στα super market, έχουν γίνει ένα καθημερινό
βάσανο για τους πολίτες, ειδικότερα για εκείνους που έχουν οικογένειες, αναγκάζοντας τους
να ξανασκεφτούν κάθε αγορά και να περιορίσουν τα βασικά τους έξοδα.
Η τιμή των προϊόντων εκτοξεύεται σε επίπεδα, που μόνο λίγα χρόνια πριν,θα φάνταζαν αδιανόητα,σαν σενάρια επιστημονικής φαντασίας.
Μην σχολιάσουμε τις ανατιμήσεις,που αφορούν πλέον τα πάντα, από τα απαραίτητα τρόφιμα έως τα είδη πρώτης ανάγκης.
Οι καταναλωτές, πολλές φορές, αναγκάζονται να προσαρμοστούν στα νέα οικονομικά δεδομένα,
επιλέγοντας φθηνότερες εναλλακτικές ή μειώνοντας την ποσότητα των αγορών τους, ενώ
παράλληλα καλούνται να αντιμετωπίσουν την δύσκολη οικονομική καθημερινότητα.
Κι όλα αυτά γίνονται τη στιγμή που οι μισθοί παραμένουν στάσιμοι και οι πολιτικές των
κυβερνήσεων δεν φαίνεται να προσφέρουν λύσεις στην καταιγίδα της ανατίμησης των τιμών.
Ποια είναι τα στατιστικά καταναλωτισμού των super market στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία που κατέχουμε, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στην
Ελλάδα το 2024 παρουσίασαν αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος(2023).
Ειδικότερα, το ενδεκάμηνο του Ιανουαρίου-Νοεμβρίου του 2024, οι πωλήσεις σε αξία
ανήλθαν σε 10,876 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Τι λέει η εταιρία ερευνών NielsenIQ.
Η εταιρεία ερευνών NielsenIQ εκτιμά ότι το 2024 οι συνολικές πωλήσεις του οργανωμένου
λιανεμπορίου τροφίμων ανήλθαν σε 14,8 δισεκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος(2023).
Από την άλλη, οι προβλέψεις για το 2025 είναι πιο συγκρατημένες.
Τι δείχνει η έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, στελέχη των σούπερ μάρκετ προβλέπουν ότι το πρώτο
εξάμηνο του 2025 θα καταγραφεί αύξηση 0,8% στις πωλήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο
εξάμηνο του 2024, ενώ ο όγκος των πωλήσεων αναμένεται να παραμείνει αμετάβλητος με μικρή αύξηση 0,1%.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις σε αξία αυξάνονται κυρίως λόγω των
πληθωριστικών πιέσεων, ενώ ο όγκος πωλήσεων παραμένει σχετικά σταθερός ή παρουσιάζει μικρές αυξήσεις.
Τι δείχνει η έρευνα μας.
Πραγματοποιήθηκε μια εκτενή έρευνα τιμών σε διάφορα γνωστά σούπερ μάρκετ που
βρίσκονται σε κάθε περιοχή, με στόχο να καταγραφούν οι διακυμάνσεις στις τιμές βασικών προϊόντων καθημερινής ανάγκης.
Συγκεκριμένα στις τιμές:
● Των τροφίμων
● Ειδών προσωπικής υγιεινής, αλλά και των προϊόντων καθαρισμού
Η έρευνά αυτή αποκαλύπτει τις τάσεις και τις διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται στην
αγορά, προσφέροντας χρήσιμα στοιχεία για τους καταναλωτές που επιθυμούν να κάνουν έξυπνες και ενημερωμένες επιλογές στις αγορές τους.
Η έρευνα έγινε σε 3 super market -στις 10/2/2025-τα οποία ήταν:
● Ένα super market που απευθύνεται σε άτομα που έχουν επιχειρήσεις.
● Σε ένα super market το οποίο είναι αναγνωρισμένο για τα καλά του προϊόντα,εάν και ακριβό.
● Το άλλο super market,υφίσταται για πάνω απο 50 χρόνια.


Ποιός είναι ο μέσος όρος που δαπανά ένα νοικοκυριό στο super market,κάθε χρόνο.
Στην Ελλάδα η μέση ετήσια δαπάνη ενός νοικοκυριού για αγορές σε super market φτάνει
περίπου τα 3.888 ευρώ, καθώς η μηνιαία δαπάνη ανέρχεται στα 324 ευρώ για το 2023 και είναι αυξημένη κατά 27% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2022).
Τι λένε οι πολίτες για τις συνεχόμενες ανατιμήσεις.
Οι συνεχείς ανατιμήσεις στην αγορά έχουν προκαλέσει ανησυχία και δυσαρέσκεια στους
πολίτες, οι οποίοι αντιμετωπίζουν καθημερινές δυσκολίες στην κάλυψη των βασικών τους αναγκών.
Οι αυξήσεις σε προϊόντα πρώτης ανάγκης όπως:
● Το ελαιόλαδο
● Το κρέας
● Τα γαλακτοκομικά
έχουν πλήξει τα νοικοκυριά, συγκεκριμένα μεγάλη ανατίμηση είχε το ελαιόλαδο,όπου σημείωσε αύξηση 135,5% από το 2021 μέχρι το 2024.
Σύμφωνα με έρευνες, πάνω από το 60% των νοικοκυριών θεωρούν ότι η ακρίβεια θα
συνεχιστεί ή θα επιδεινωθεί, με το 67% των πολιτών να δηλώνει ότι δύσκολα τα βγάζουν
πέρα, ενώ το 84% θεωρεί ότι είναι αδύνατο να αποταμιεύσει το επόμενο 12μηνο.
Οι πολίτες αναμένουν δραστικά μέτρα για την ανακούφιση των νοικοκυριών, με την
κυβέρνηση να προσανατολίζεται σε αυξήσεις μισθών, συντάξεων και επιδομάτων ως απάντηση στις ανατιμήσεις.
Η κατάσταση αυτή έχει δημιουργήσει έντονη απαισιοδοξία, και πολλοί εκφράζουν την
ανάγκη για άμεσες και βιώσιμες λύσεις, ώστε να αντιμετωπιστεί η οικονομική πίεση που
πλήττει τα νοικοκυριά και να αποκατασταθεί η αγοραστική δύναμη των πολιτών.
Πότε το πρόβλημα της ανατίμησης έγινε αισθητό στη χώρα μας.
Οι ανατιμήσεις στην Ελλάδα άρχισαν να γίνονται έντονα αισθητές από το 2021 και ιδιαίτερα
το 2022, λόγω της αυξανόμενης παγκόσμιας ακρίβειας και της ενεργειακής κρίσης που προκάλεσε ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
Οι αυξήσεις στις τιμές όπως:
● Των πρώτων υλών
● Των καυσίμων
● Της ενέργειας.
είχαν άμεσο αντίκτυπο σε πολλές κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών.
Η αύξηση του κόστους παραγωγής και μεταφοράς, σε συνδυασμό με τις διεθνείς ελλείψεις,
οδήγησαν σε συνεχείς ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά, όπως το ελαιόλαδο, το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα τρόφιμα γενικότερα.
Η τάση αυτή συνεχίζεται και το 2024, με πολλούς πολίτες να ανησυχούν για τη συνέχεια αυτής της πορείας και το νέο έτος, το 2025, που υποδεχτήκαμε.
Άλλος ένας παράγοντας που μας επηρέασε ήταν η κρίση της πανδημίας του COVID-19, η
οποία δημιούργησε το αρχικό υπόβαθρο για την οικονομική αστάθεια.
Οι ανατιμήσεις των τελευταίων ετών οφείλονται κυρίως στην ενεργειακή κρίση και στις διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.

Η ακρίβεια συνεχώς αυξάνεται, πιέζοντας τα νοικοκυριά και μειώνοντας την αγοραστική δύναμη των πολιτών.
Η ανάγκη για άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική, καθώς
αυτό φαίνεται από τα «παράπονα» των πολιτών, οι οποίοι πλέον πραγματοποιούν έρευνα αγοράς πριν πάνε να ψωνίσουν.
Καλό θα ήταν να παραδεχτούμε πως οι καταναλωτές τρέχουν να προλάβουν τις προσφορές που προσφέρουν τα σούπερ μάρκετ.
Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο που υπάρχει το «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο συστήνουν τα
ίδια τα καταστήματα, προκειμένου να βοηθήσουν τους πελάτες να μειώσουν τις δαπάνες τους σε μια περίοδο αυξημένων τιμών.
Η κοινωνία πλέον απαιτεί ακόμα πιο έντονα μέτρα,όπου θα εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα
των νοικοκυριών, θα μειώσουν την οικονομική πίεση και θα αποκαταστήσουν την
εμπιστοσύνη των πολιτών στην αγορά, ώστε να μπορούν να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες χωρίς υπερβολικά έξοδα.
Έρευνα/Repotage
Κωνσταντίνα Ξανθοπούλου.
δημοσιευμένο από: Γρηγόρης Γαλάνης
MINI MARKET SUPER MARKET ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΛΙΤΕΣ προϊόντα ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΙΜΩΝ
today29 Νοεμβρίου, 2025 81 2
Οι δηλώσεις του Γερμανού υπουργού εξωτερικών, ως "προειδοποίηση Γράφει ο Γρηγόρης Γαλάνης Ο κόσμος σήμερα φαίνεται όλο και πιο επιρρεπής σε γενικευμένες αναταράξεις και κινδύνους κλιμάκωσης, καθώς οι μεγάλες συγκρούσεις δεν διαχειρίζονται πλέον μόνο ως “περιοχικά προβλήματα”, αλλά ως κρίσιμα πεδία διεθνούς ισχύος. Η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας και η […]
today21 Νοεμβρίου, 2025 30 2

© Copyright 2024 www.publicradio.gr. All Rights Reserved. by Magic Streams L.P