Publicradio Όλες οι επιτυχίες παίζουν εδώ!
play_arrow
Άγιος Παΐσιος,απο την τηλεόραση,στις καρδιές μας. Γρηγόρης Γαλάνης
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 αποτέλεσε μία κρίσιμη περίοδο για την ελληνική αγορά αυτοκινήτων, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν αυξήσεις και να διαμορφώνονται σύμφωνα με τις νέες τάσεις και ανάγκες των καταναλωτών.
Η αγορά της χώρας ακολούθησε τη γενική τάση της Ευρώπης, επηρεασμένη από οικονομικούς παράγοντες, τις εξελίξεις στην τεχνολογία και τις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Αν και η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παραμένει μικρότερη σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η πρόοδος και οι ανακατατάξεις είναι σαφείς, με τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα να κερδίζουν έδαφος.
Η αύξηση στις πωλήσεις.
Σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα του πρώτου τριμήνου του 2025, η ελληνική αγορά αυτοκινήτων παρουσίασε αύξηση 8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024.
Η αυξημένη ζήτηση για νέα οχήματα δείχνει πως οι καταναλωτές έχουν επανέλθει στην αγορά, ξεπερνώντας τις δυσκολίες των προηγούμενων ετών λόγω της πανδημίας και των εφοδιαστικών προβλημάτων.
Συνολικά, περίπου 15.000 νέα αυτοκίνητα διατέθηκαν στην αγορά, έναντι 13.888 το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Η «στροφή» στα SUV και τα ηλεκτρικά.
Η ανάλυση των πωλήσεων κατά κατηγορία οχημάτων δείχνει μία σαφή στροφή προς τα πιο ευέλικτα και μοντέρνα μοντέλα.
Τα SUV παραμένουν η πιο δημοφιλής κατηγορία, καταλαμβάνοντας περίπου το 30% της αγοράς, ενώ τα μικρότερα hatchback και sedan ακολουθούν.
Μία εντυπωσιακή εξέλιξη του πρώτου τριμήνου είναι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, τα οποία αντιπροσωπεύουν πλέον το 5% των συνολικών πωλήσεων, με μια εντυπωσιακή αύξηση 50% σε σχέση με πέρυσι.
Αυτή η τάση μπορεί να εξηγηθεί με την αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών και την ενίσχυση των κινήτρων από το κράτος για την απόκτηση «πράσινων» οχημάτων, όπως η επιδότηση για την απόκτηση ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων, καθώς και η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης.
Ποιες ήταν οι μεγάλες εταιρείες στην αγορά.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς, οι κυριότεροι κατασκευαστές που ηγούνται της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι:
Με μερίδια αγοράς που αγγίζουν το 12%, 10% και 8% αντίστοιχα.
Οι καταναλωτές προτιμούν μοντέλα που προσφέρουν υψηλή ποιότητα, καινοτομία και αξιοπιστία, ενώ ταυτόχρονα εντυπωσιακή είναι η είσοδος νέων κατασκευαστών στην ελληνική αγορά, όπως η Tesla.
Η Tesla κατέγραψε αύξηση 70% στις πωλήσεις της, κυρίως λόγω του εντυπωσιακού ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά της μοντέλα.
Αντιμετώπιση εφοδιαστικών προβλημάτων και διαθεσιμότητα οχημάτων.
Μια από τις μεγάλες προκλήσεις για την αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν η συνέχιση των προβλημάτων στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, τα οποία είχαν ξεκινήσει με την πανδημία COVID-19 και είχαν επηρεάσει τις παραδόσεις αυτοκινήτων τα προηγούμενα χρόνια.
Ωστόσο, το πρώτο τρίμηνο του 2025 παρατηρήθηκε ότι οι καθυστερήσεις μειώθηκαν σημαντικά, και η αγορά άρχισε να επιστρέφει στους φυσιολογικούς της ρυθμούς, με τις παραδόσεις να γίνονται πιο σταθερές και άμεσες.

Ποιες ήταν οι τάσεις του καταναλωτικού κοινού.
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δείχνει επίσης την τάση για προτίμηση στις πιο καινοτόμες και τεχνολογικά εξελιγμένες επιλογές.
Τα σύγχρονα μοντέλα με συστήματα συνδεσιμότητας, αυτόνομη οδήγηση και προηγμένα συστήματα ασφαλείας κερδίζουν έδαφος.
Οι Έλληνες καταναλωτές ενδιαφέρονται ολοένα και περισσότερο για την τεχνολογία, την ενεργειακή απόδοση και την περιβαλλοντική ευαισθησία των οχημάτων τους.
Ποιες είναι οι προοπτικές για το υπόλοιπο του 2025.
Οι εκτιμήσεις για την αγορά αυτοκινήτων στην Ελλάδα το 2025 παραμένουν θετικές, με προβλέψεις για περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων κατά 10% σε σχέση με το 2024.
Η αναμενόμενη ανάπτυξη της οικονομίας, η συνεχής εξέλιξη των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και η ευρύτερη υιοθέτηση πιο φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών αναμένεται να ενισχύσουν τη ζήτηση.
Επιπλέον, η συνεχής ανανέωση της γκάμας των κατασκευαστών και η παρουσίαση νέων μοντέλων στην ελληνική αγορά αναμένεται να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους καταναλωτές που αναζητούν το νέο και το καινοτόμο.

Το πρώτο τρίμηνο του 2025 υπήρξε μία θετική περίοδος για την ελληνική αγορά αυτοκινήτων, με αύξηση των πωλήσεων και σταθερή τάση για την προτίμηση πιο σύγχρονων, ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Οι παράγοντες όπως η βελτίωση της οικονομίας, οι περιβαλλοντικοί λόγοι και η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας αναμένεται να συνεχίσουν να επηρεάζουν τις επιλογές των καταναλωτών, με την αγορά να συνεχίζει να εξελίσσεται θετικά.
Έρευνα/Reportage
Κωνσταντίνα Ξανθοπούλου
Δημοσιογράφος.
δημοσιευμένο από: Γρηγόρης Γαλάνης
ΑΥΞΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
today29 Νοεμβρίου, 2025 81 2
Οι δηλώσεις του Γερμανού υπουργού εξωτερικών, ως "προειδοποίηση Γράφει ο Γρηγόρης Γαλάνης Ο κόσμος σήμερα φαίνεται όλο και πιο επιρρεπής σε γενικευμένες αναταράξεις και κινδύνους κλιμάκωσης, καθώς οι μεγάλες συγκρούσεις δεν διαχειρίζονται πλέον μόνο ως “περιοχικά προβλήματα”, αλλά ως κρίσιμα πεδία διεθνούς ισχύος. Η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας και η […]
today21 Νοεμβρίου, 2025 30 2

© Copyright 2024 www.publicradio.gr. All Rights Reserved. by Magic Streams L.P