play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Publicradio Όλες οι επιτυχίες παίζουν εδώ!

  • cover play_arrow

    Άγιος Παΐσιος,απο την τηλεόραση,στις καρδιές μας. Γρηγόρης Γαλάνης

Uncategorized

Κυρανάκης και επιδότηση μετακίνησης των ταξί.

today8 Μαΐου, 2025 26 9 5

Background
share close

Στις αρχές Μαΐου του 2025, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παρουσίασε μια πρόταση που προκάλεσε έντονες συζητήσεις: την επιδότηση του κόστους μετακίνησης με ταξί τα Σαββατοκύριακα, με στόχο την αποτροπή της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. 

Η ιδέα αυτή, αν και είχε ως σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, συνάντησε άμεσα αντιδράσεις τόσο εντός της κυβέρνησης όσο και από επαγγελματίες του κλάδου των ταξί.

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, πρότεινε την επιδότηση του κομίστρου των ταξί τα Σαββατοκύριακα, με στόχο την αποτροπή της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
Η νέα πρόταση του Κυρανάκη,που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.

Η πρόταση και οι λεπτομέρειες της.

Ο κύριος Κυρανάκης πρότεινε τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου, το οποίο θα χρηματοδοτείται από τα πρόστιμα που επιβάλλονται για τροχαίες παραβάσεις, ιδιαίτερα εκείνες που καταγράφονται μέσω καμερών.

Τα έσοδα αυτού του ταμείου θα χρησιμοποιούνταν για την επιδότηση του κόστους μετακίνησης με ταξί τα Σαββατοκύριακα, ενθαρρύνοντας έτσι τους πολίτες να επιλέγουν το ταξί αντί να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ.

Επιπλέον, ο υπουργός πρότεινε την εγκατάσταση συσκευών αλκοομέτρησης στα οχήματα όσων έχουν καταδικαστεί για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Αυτές οι συσκευές θα εμπόδιζαν την εκκίνηση του οχήματος εάν ανιχνευόταν αλκοόλ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο.

Ποιες ήταν οι αντιδράσεις από την κυβέρνηση.

Η πρόταση του κύριου Κυρανάκη δεν έτυχε της αποδοχής της κυβέρνησης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, δήλωσε ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να υιοθετήσει το μέτρο, τονίζοντας ότι “δεν θα επιδοτείται κάποιος για να πίνει”.

 Η δήλωση αυτή υποδηλώνει την αντίθεση της κυβέρνησης στην ιδέα της επιδότησης μετακίνησης που σχετίζεται με την κατανάλωση αλκοόλ.

Οι αντιδράσεις από τον κλάδο των ταξί.

Λυμπερόπουλος κατά Κυρανάκη.
Διαφωνεί ο πρόεδρος ΣΑΤΑ,με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών.

Η πρόταση προκάλεσε επίσης την αντίδραση του προέδρου του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιου Λυμπερόπουλου.

Ο κύριος Λυμπερόπουλος χαρακτήρισε την πρόταση “αρρωστημένη”, εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκειά του για την ιδέα της μεταφοράς μεθυσμένων επιβατών με επιδοτούμενα ταξί.

Η αντίδραση αυτή αντανακλά τις ανησυχίες των επαγγελματιών του κλάδου σχετικά με τις επιπτώσεις μιας τέτοιας πολιτικής στην καθημερινή τους εργασία και την εικόνα του επαγγέλματος.

Επιμονή του υπουργού.

Παρά τις αντιδράσεις, ο υπουργός μεταφορών υπερασπίστηκε την πρότασή του, υποστηρίζοντας ότι το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων για το δημόσιο είναι σημαντικό και ότι η πρόληψη μέσω τέτοιων μέτρων μπορεί να αποδειχθεί οικονομικά συμφέρουσα.

Επιπλέον, τόνισε ότι η πρόταση στοχεύει στην προστασία της ανθρώπινης ζωής και στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που σχετίζονται με την κατανάλωση αλκοόλ.

Δημόσιος διάλογος και προβληματισμοί.

Η πρόταση του κύριου Κυρανάκη άνοιξε έναν ευρύτερο δημόσιο διάλογο σχετικά με την αποτελεσματικότητα και την ηθική διάσταση τέτοιων μέτρων.

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η επιδότηση της μετακίνησης με ταξί μπορεί να λειτουργήσει ως κίνητρο για την αποφυγή της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, ενώ άλλοι θεωρούν ότι ενδέχεται να ενθαρρύνει την κατανάλωση αλκοόλ, δεδομένου ότι παρέχεται μια “εύκολη” λύση για την επιστροφή στο σπίτι.

Επιπλέον, τίθενται ερωτήματα σχετικά με τη διαχείριση και τη διαφάνεια του προτεινόμενου ταμείου, καθώς και για το πώς θα διασφαλιστεί ότι τα έσοδα από τα πρόστιμα θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό.

Η πρόταση του υπουργού μεταφορών για την επιδότηση του κόστους μετακίνησης με ταξί τα Σαββατοκύριακα, με στόχο την αποτροπή της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και άνοιξε έναν σημαντικό δημόσιο διάλογο.

 Αν και η πρόθεση για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι αξιέπαινη, η υλοποίηση τέτοιων μέτρων απαιτεί προσεκτική μελέτη και ευρεία συναίνεση, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα και η αποδοχή τους από την κοινωνία.

Έρευνα/Reportage

Κωνσταντίνα Ξανθοπούλου

Δημοσιογράφος.

δημοσιευμένο από: Γρηγόρης Γαλάνης

Βαθμολογήστε το

Παρόμοια άρθρα

Uncategorized

Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη σε έναν πόλεμο

Οι  δηλώσεις του Γερμανού υπουργού εξωτερικών, ως "προειδοποίηση Γράφει ο Γρηγόρης Γαλάνης Ο κόσμος σήμερα φαίνεται όλο και πιο επιρρεπής σε γενικευμένες αναταράξεις και κινδύνους κλιμάκωσης, καθώς οι μεγάλες συγκρούσεις δεν διαχειρίζονται πλέον μόνο ως “περιοχικά προβλήματα”,  αλλά ως κρίσιμα πεδία διεθνούς ισχύος. Η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας και η […]

today21 Νοεμβρίου, 2025 30 2


0%