play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Publicradio Όλες οι επιτυχίες παίζουν εδώ!

  • cover play_arrow

    Άγιος Παΐσιος,απο την τηλεόραση,στις καρδιές μας. admin

Uncategorized

Πανελλαδικές: Ποσοστά αποτυχίας που προβληματίζουν.

today26 Ιουνίου, 2025 22 6 5

Background
share close

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν μια ιδιαίτερα ψυχοφθόρα διαδικασία για τους μαθητές, καθώς απαιτείται συνεχές και εντατικό διάβασμα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μόνο και μόνο για να καταφέρουν να περάσουν τη βάση του 10.

Η προετοιμασία, που συνήθως περιλαμβάνει φροντιστήρια, ατελείωτες ώρες επίλυσης ασκήσεων και αποστήθισης θεωριών, είναι εξαντλητική.

Ωστόσο, ακόμη κι όταν τηρηθούν όλα τα «πρέπει», το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα το αναμενόμενο ή το επιθυμητό.

Τι αναγράφει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, ένας στους δύο υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων δεν κατάφερε να ξεπεράσει τη βάση του 10.

Οι μαθητές αντιμετώπισαν ιδιαίτερες δυσκολίες σε συγκεκριμένα μαθήματα,όπως:

  • Μαθηματικά
  • Φυσική
  • Ιστορία
  • Αρχαία Ελληνικά.

Τα ποσοστά των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από τη βάση, ανά μάθημα:

  • Μαθηματικά:

Το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση άγγιξε το 60%, δηλαδή 24.177 υποψήφιοι.

  • Φυσική:

Κάτω από τη βάση έγραψε το 50,05%, που αντιστοιχεί σε 13.196 υποψήφιους.

  • Ιστορία:

Το ποσοστό των μαθητών που δεν κατάφεραν να περάσουν τη βάση ήταν 53,51%, δηλαδή 10.443 υποψήφιοι.

  • Αρχαία Ελληνικά:

Το 47,69% των υποψηφίων – ή 9.309 μαθητές – δεν πέτυχαν τη βάση του 10.

Αναλυτικά στατιστικά για τα Ημερήσια Γενικά Λύκεια.

Ποσοστά αποτελεσμάτων από τα Ημερήσια Λύκεια.
Αποτελέσματα από τα Ημερήσια Γενικά  Λύκεια.

Που οφείλεται η ραγδαία πτώση της ανταπόδοσης στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Το υψηλό ποσοστό μαθητών που δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τη βάση του 10 οφείλεται σε πολλούς και σύνθετους παράγοντες.

Πρώτον, η δυσκολία των θεμάτων σε μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική και τα Αρχαία Ελληνικά φαίνεται να ξεπέρασε το επίπεδο ετοιμότητας πολλών υποψηφίων.

Επιπλέον, το σύστημα διδασκαλίας συχνά βασίζεται στην αποστήθιση και όχι στην ουσιαστική κατανόηση, με αποτέλεσμα οι μαθητές να δυσκολεύονται στην εφαρμογή γνώσεων σε απαιτητικά ερωτήματα.

Ένας άλλος σημαντικός λόγος είναι η έντονη ψυχολογική πίεση που βιώνουν οι μαθητές την περίοδο των εξετάσεων, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την απόδοσή τους.

Τέλος, υπάρχουν και κοινωνικές ανισότητες, καθώς δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στην ίδια ποιότητα εκπαιδευτικής υποστήριξης όπως:

  • φροντιστήρια
  •  ιδιαίτερα ήσυχο περιβάλλον μελέτης στο σπίτι.

Πώς μπορεί να διορθωθεί η κατάσταση αυτή.

Αρχικά, το σχολείο πρέπει να ενισχύσει τον ρόλο του ως χώρου ουσιαστικής μάθησης και όχι απλώς προετοιμασίας για εξετάσεις.

Η διδασκαλία πρέπει να βασίζεται στην κατανόηση και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης και όχι στην αποστήθιση.

Παράλληλα, είναι σημαντικό να προσφέρονται ενισχυτικά μαθήματα για μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση.

Επιπλέον, η ψυχολογική υποστήριξη των υποψηφίων μέσω συμβουλευτικής στο σχολείο θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά στη διαχείριση του άγχους.

Τέλος, θα πρέπει να γίνει επανεξέταση της ίδιας της μορφής των Πανελλαδικών, ώστε να αξιολογούν πιο δίκαια και σφαιρικά τις ικανότητες των μαθητών.

Είναι σημαντικό να τονιστεί πως οι γνώσεις αποκτώνται πρωτίστως για εμάς τους ίδιους και όχι για να αποδείξουμε κάτι σε άλλους ή για να κάνουμε υπερήφανους τους γονείς μας.

Μελετάμε για να διευρύνουμε τον τρόπο σκέψης μας και να αναπτύξουμε την ικανότητά μας να κρίνουμε πιο ουσιαστικά τον κόσμο γύρω μας.

Έρευνα/Reportage

Κωνσταντίνα Ξανθοπούλου

Δημοσιογράφος.

δημοσιευμένο από: admin

Βαθμολογήστε το

0%